2011-01-09
 18:20:08

SÖNDAG 9/1 2011

Hejsan:)
Nu har jag proppat magen full med kinamat och ska snart dra bort till Fenix för att kolla på "Vänner" och "I am Legend" hela natten:) Slappis:)

Fick en jättegullig kommentar förut förresten, vilken får mig att vilja ta upp en liten sak.

Ellinor om Denna månaden: Januari 2011:
Åh. Du har en väldigt inspierande blogg. Just nu går jag naturvetenskapsprogrammet och jag har forskning som en lite hemlig dröm, helst kemi och miljö eller kärn- och partikelfysik. Din blogg ger mig massor av motivation, när den drömmen känns lite väl långt bort. Hihi.

Först och främst, tack så mycket, det är rikitgt roligt att höra att någon kan inspireras av min lilla blogg:)
Och sen är det ju så klart väldigt roligt att höra att du har hittat så pass grymma intresseområden:)

Men till Ellinor, och alla er andra där ute, så vill jag bara förmedla min lilla filosofi:
Det är nämligen så att inga drömmar är för stora. Du kan bli precis vad du vill, det är bara du själv som sätter gränser.

Och att bli forskare är en mycket realistisk och bra dröm om man är beredd att lägga ner arbetet det krävs för att ta sig dit.

Och Ellinor, kämpa på nu i gymnasiet och se till att framför allt förstå grunderna. Lägg ner mycket tid på att förstå matten, och läs så många mattekurser du bara kan. För på universitetsnivå så är det väldigt mycket matte i vilket av de områdena du än läser.
Och längta för fullt till universitetet, för det är en tid som bör upplevas! Du kommer nog stormtrivas, och efter några episkt roliga år, så har du en ännu mer episk forskarkarriär att se fram emot:)

Och allra viktigast, glöm inte att det är coolt att vara pluggtönt!

Hörs imorgon!
Godnatt på er:)


Ellinor

Tack tack tack! :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: