2011-08-16
 07:33:22

Hej! Tro det eller ej, men jag lever! I da...

dsc00610 (MMS)

Hej! Tro det eller ej, men jag lever! I dag sker uppropet och därmed terminsstarten, och det innebär att jag börjar blogga ordentligt igen. Nu väntar en period av nollning och festligheter, innan allvaret sätter igång. Just nu sitter jag på tåget på väg mot Linköping. Sommaren har inneburit en del förändringar. Framför allt har jag (kors i taket) bestämt mig för att trots allt plugga kemi. Det ger bättre jobbmöjligheter, och det finns en större marknad inom det jag är intresserad av. Det är det säkra alternativet. Fysiken kommer alltid ligga mig mycket varmt om hjärtat, och jag kommer ägna så mycket tid jag kan åt det intresset. Om möjligt vill jag också läsa universitetskurser inom detta, och inget hindrar mig från att senare i livet skaffa mig en doktorsexamen inom det också. Men för tillfället ska jag lägga fokus på den doktorsexamen som ligger närmast i framtiden;) Bara nio år kvar nu! Och idag börjar den resan på allvar. Vidare så har jag flyttat från Norrköping. För att spara pengar så sa jag upp min lägenhet redan i våras, och är nu tillfällig inneboende hos min vän, Sensationella Sanna. Dock kommer flyttlasset snart gå igen, denna gång mot en egen lägenhet i Tranås. Och efter det får flyttkartongerna vila bra länge. Naturligtvis kommer ni få följa med på vägen, och precis som jag, snubbla över målarfärgsburkar, svära över tapetbårder och lösa alla inredningsproblem. Vidare har jag ett mycket roligt, men långsiktigt projekt på gång. Eftersom det för tillfället skall hållas lite hemligt så kallar vi det för källarprojektet. Spännande va? Och som om inte allt detta vore nog så har jag också ett roligt bloggprojekt på gång! Hösten kommer bjuda på mycket kul, så välkomna tillbaka alla ni hängivna som har kämpat er igenom hela den här sommaren med bara några få uppdateringar från mig..


Sofia - Vinn en ziperall på min blogg!

Har nu lagt upp min första video där jag sjunger, Vill gärna veta vad du tycker för det va jättenervöst o lägga upp den :3



PUBLICERAT: 2011-08-16, 21:48:01 | URL: http://smnmode.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: