2011-08-26
 09:51:22

Hejsan:) Värmer upp med en latte i väntan ...

dsc00612 (MMS)

Hejsan:) Värmer upp med en latte i väntan på att tåget ska gå iväg mot universitetet:) Att börja blogga seriöst var lite svårare än jag trodde. Men det har jag så klart en lösning till. I vår så kommer vi nämligen ha en dugga där vi ska kunna periodiska systemet utantill. Och därför så tänkte jag att jag skulle gå igenom det grundligt än en gång. Och så klart får ni vara med. Därför kommer jag börja med "Dagens Grundämne" där jag presenterar dom alla i rätt ordning. Dagens grundämne är så klart Väte, och ett inlägg om detta kommer upp om en stund. I går provade vi ut labbrockar, och skickade in vår beställning. Kul att känna att man börjar komma igång! Jag köpte även den matteboken vi ska ha nu i början. Det är en riktig tegelsten, men fantastiskt informativ, och jag har en känsla av att det kommer bli min mattebibel. Den tar upp alla grunder från matte D och en bit upp i universitetets Envariabelanalys. Jag vet att jag kommer ha nytta av den boken i många år framöver! Idag är det mest eget arbete på schemat, så jag får se hur länge jag stannar. Men jag har lite folk att prata med och sedan är det ju nolleaktiviteter som vanligt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: