2011-05-06
 08:23:42

Tja! Nu har jag tagit mitt pick och pack o...

dsc00584 (MMS)

Tja! Nu har jag tagit mitt pick och pack och åkt iväg till Tranås igen för att umgås med min pojk och mina vänner! I morse var det tidig uppgång, vid strax innan sex, för traditionsenligt morgonkaffe och prat med Sanna. Nu har hon dock gett sig av till sin utbildning och jag sitter och ägnar tid åt min utbildning. Detta kommer jag göra större delen av helgen eftersom jag har en viktig mattetenta på måndag. Dock känns det som att allt glidit in nu, och jag har väl egentligen ingen anledning att vara nervös. Men det är jag ändå! Äsch, vad tusan, jag kan ju detta! Det är liksom inte ens svårt längre. I alla fall inte det mesta. Tusan vad kul det är med matte förresten. Bästa ämnet ever. Förutom fysik förstås:) Satt just och tänkte att: "damn, detta skulle jag kunna ägna mig åt resten av livet!" Sedan kom jag ihåg att det är ju just precis det som är planen;) Jag tror att den teoretiska fysiken är helt rätt för mig. Jag får fysik, jag får fördjupa mig i universums djupaste mysterier, och som om inte det var nog så får jag dessutom förmånen att bli matematiker! På köpet liksom! Hur awesome? (Som jag tidigare har berättat så är i stort sett alla teoretiska fysiker även matematiker, eftersom matematiken är för oss som laboratoriet är för kemisten. Det är vårat arbetsredskap som vi använder för att beskriva, forska och bevisa. Gränsen mellan matematik och teoretisk fysik är mycket suddig och enligt många obefintlig. Vi teoretiska fysiker måste ha samma kompetens som en ren matematiker. Många kombinerar också dessa områden. Exempelvis är ju Stephen Hawking även matematikprofessor.) Jaja. Nu ska jag plugga vidare så hörs vi senare!


Smurvelmurvelsmurfen

Matte och fysik är inte bäst :C Biologi och kemi äger ut dem båda med hästlängder :P



PUBLICERAT: 2011-05-06, 13:33:34 | URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: