2011-03-03
 08:21:48

TORSDAG 3/3 2011

Hejsan!
Jag är uppe med tuppen för att springa bort till campus och plugga fysik exakt hela dagen. Inlämningsuppgift på förmiddagen och tentaplugg resten.
Inlämningsuppgiften tar upp rörelsemängd och sånt.
Vad gäller tentan ska jag idag plugga Rörelse längs en bana, Energi och Termodynamik.

Igår var jag på Campus Valla i Linköping och lyssnade på information om valet, och man blev ju rätt peppad. Om tre månader är jag färdig! Och snart är det höst. Det ska bli så awesome!

Fast i natt drömde jag att jag ändrade mig och skulle läsa till civilekonom på Handels istället. Alla blev jättesura på mig och sa att jag aldrig kommer klara det. De sa även att jag inte längre hade deras stöd.
Fast då svarade jag att när jag är färdigutbildad så kan jag köpa deras stöd.
Haha.
Även fast det hade varit kul att vara business-woman (för en dag) så hade det nog inte varit någon speciellt bra idé.
Jag kommer ha världens mest awesome jobb om nio år, och det byter jag inte bort!

Nähä, fysiken kallar (som den alltid gör). Jag tar inte med datorn, men jag kan fortfarande mobilblogga!

Sedan ligger jag efter med massor inlägg, men de kommer!

Så här lagom ofixad och osminkad ser jag ut nu. Jag ska ju bara hänga i biblioteket och slita mitt hår resten av dagen.



Har ni sett detta? Bilden är från en labb, och det vi gör är tunnskiktskromatografi.
Här håller vi på att analysera prover av koffein, acetylsalicylsyra och en brustablett som sades innehålla de båda.
(Och nej, den är inte radioaktiv. Kiselgel ser ut så när man lyser med UV-ljus^^ Men ni kan ju låtsas att det är en bit plutonium om det känns coolare:))


Hörs sen!


Ellinor

Avundsjuk!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: