2011-03-24
 17:43:15

TORSDAG 24/3 2011

Tjena Tjena!
Här sitter jag och pluggar. Förvånade?
Fattigaste dagen i månaden är det också. Men det är ok. Hade i alla fall råd med ordentlig mat:)

Tenta på lördag! Haha, det är nästan lite läskigt för jag har verkligen ingen tentaångest. Känner mig kolugn inför detta. Och det känns ju lite riskabelt. Man mår bra av att vara lite nervös.
Jag får helt enkelt göra lite utmaning av det och dra ut och supa skallen av mig imorgon;) haha.
(Nej det ska jag inte. Jag skojar!)

Men det känns som lite falsk trygghet. Jag vet ju att det inte är fullt så lugnt som det känns. Men jag klarar ändå de flesta uppgifter jag stöter på utan problem. Och de problemen jag stöter på är sådant som jag egentligen kan, men glömt bort tillfälligt på grund av hjärnsläpp.
Det jag håller på med nu är att slakta gamla tentor och försöka hitta de största fällorna. Dessa slaktar jag grundligt och gör sedan lite anteckningar på våran egenskrivna formelsamling som vi får ha med oss för att komplettera.
Men tja. Det ska nog gå bra om jag är skärpt och noggrann. Men visst vore det lite ödets ironi om jag fick U på denna?
Typ Murphys Law.
Jag är rädd. Jag är obehagligt lugn. SKRÄM MIG!

Vad gäller mattetentan så kör jag på strutstekniken. Jag låtsas helt enkelt att den inte finns, och kommer så göra fram tills lördag eftermiddag. Då tar jag upp pluggandet igen. Nu är det fysik som gäller.
Wah. Tänk så svårt det här var i början av kursen. Och hur lätt det är nu. Wunderbar!

OCH SNART! Snart så smäller det! Snart så börjar perioden jag väntat på hela basåret! Perrioden som kommer ge mig multipla orgasmer varje dag bara av att gå på föreläsningarna!
Haha.
Ja jag talar alltså om den sista läsperioden då vi ska läsa Matte E (absolutbelopp, komplexa tal, mer infinitdecimalkalkyl) och sååå klaaaart: MODERN FYSIK!! Det kommer bli en orgie i elektromagnetism, kärn- och partikelfysik, relativitetsteori och teoretisk fysik.
Förstår ni hur mycket jag längtar efter detta! Nirvana!

Haha, nu åter till pluggandet. Lite mer våglära, rörelsemängd och periodisk rörelse ska köttas. Jag får inte låta mig luras av den ondsinta demon (Jag tror att det är Maxwells Demon som är på rymmen. Med Schrödingers katt.) som säger till mig att allt är fetlugnt. Måste. Plugga. Mer.

Fina Kåkenhus!

(LiU Campus Norrköping)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: