2011-03-31
 13:45:32

Tja! Sitter och kollar i matteböckerna som...

dsc00562 (MMS)

Tja! Sitter och kollar i matteböckerna som är kurslitteratur i nästa års mattekurser:) (envariabelanalys och calculus). De ser riktigt roliga ut så nu längtar jag ännu mer! Boken i envariabelanalys verkar dessutom riktigt grym. Och faktiskt så är större delen av den på sanna nivå som vi är i matten nu. Jag ska till stadsbiblioteket sen, (sitter på universitetsbiblioteket nu) och kolla om den finns att låna där. (Här är den referenslitteratur). I så fall så kommer jag nog använda den till större del redan i den här kursen. Åh det är så kul med matte. Det är så spännande att äntligen få lära sig språket som boken om universum är skriven på. Och vet ni vad? Jag tycker att det är det vackraste språk som finns! Nu ska jag få några uppgifter gjorda i fysiken, om jag får ro att arbeta. Jag är så ivrig så jag vill springa iväg till biblioteket med en gång. Sedan ska jag hem och städa lite, och sedan fortsätta mitt lilla kvällsnöje, att plugga kosmologi och relativitetsteori. Skönt att ha som avkoppling!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: