2011-03-13
 21:57:14

SÖNDAG 13/3 2011

Hejsan!
Är hemma i mitt lilla studenthem igen efter en trevlig helg:)

I lördags gick jag upp och gjorde mig iordning och packade i lugn och ro.
Sedan småsprang jag till tåget, som jag såklart var lite halvt sen till.
(För er som inte vet så är jag alltid lite smått sen till tåg. Det är nog genetiskt.)
Åkte iväg till Tranås, och på tåget vann jag ett parti hjärter mot datorn efter en episk och hisnande sista omgång där jag hade hjärtat i halsgropen och fick finslipa mitt strategiska tänkande;)
Slog mitt förra poängrekord med fem poäng, men dumma datorn fattade fel, så det infördes inte i statistiken av någon anledning. Typiskt, när man äntligen gör något bra;)

Väl i Tranås mötte jag upp mina föräldrar, och åkte hem till dem och hängde ett tag. Min ena storasyster med sambo kom förbi en sväng för att repetera kvällens violinkonsert med pappa.
Vi gjorde oss iordning och åkte bort till festlokalen för att fira min farbror som fyllde 60. Där väntade en kväll fylld med spännande tal, massor akademiker, nypressade kostymer, champagne och Mozart.
Det var hemskt kul att få träffa alla släktingar på pappas sida som man ser allt för sällan.
Vi åkte hem runt midnatt, men mamma och pappa försvann snart igen då de skulle skjutsa min bror till Arlanda (Han är i Frankrike i en vecka:)), och jag var hundvakt under tiden.
Somnade efter ett tag, men väcktes några timmar senare.
Jag gick upp och mötte mor och far, som var tillbaka, och sedan låg vi alla och sov i några timmar. (Fast jag gjorde ett antal avbrott i vilandet för att gå promenad med hundar och läsa några nummer av "Illustrerad Vetenskap". (Hmm, man kanske skulle börja prenumerera?)
Sedan dukade mamma fram smörgåsbord, och vi snackade en stund innan det var dags för mig att åka in till stationen för att ta tåget hem, med ett rykande färskt nummer av "Forskning och Framsteg" som jag köpte med mig. (Åh, dessa tidningar, måste läsa oftare!!)

Jag anlände till Norrköping, och med en rykande het latte (jag börjar bli beroende) i handen, promenerade jag bort till China, dit vi alltid brukar gå när vi går ut och käkar, för en trevlig middag med en vän.
Kom hem för en stunde sedan, och sitter och chillar nu:)
Snart ska jag avsluta helgen enligt tradition, men senaste avsnittet av Solsidan!

Det har varit en trevlig helg, skönt att träffa folk och få byta miljö lite.
Denna veckan som kommer ska ägnas åt plugg. Jag börjar tentaplugga imorgon, så då ska jag lägga upp ett schema.
På lördag har jag först planerat in en liten utflykt, och efter det så tar jag tåget ner till Tranås igen för att vara hundvakt, kolla på Discovery Channel, och läsa "Illustrerad Vetenskap".
Åh, så bra det låter:)

Godnatt på er!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: