2011-03-23
 11:51:34

ONSDAG 23/3 2011

Hejsan!

Usch, dåligt bloggande de senaste dagarna, men jag har väl lite glömt bort det.

Hade en trevlig helg hemma i föräldrahemmet. Kollade på lite film med en påse Riesen på lördagkvällen, och på söndagen åkte jag hem igen.

Annars har dagarna mest bestått av plugg. Fast i måndags var jag rätt trött.
I går körde jag räser hela dagen. Klarade av en småkrånglig matteinlämning som handlade om intergraler och primitiva funktioner.
Sedan köttade jag rörelsemängd, vektorer och periodisk rörelse hela kvällen. Kom hem vid halv tio cirka.
Börjar kännas bra nu inför lördagens tenta (första delen i Fysik B + fördjupning). Värre känns det inför nästa veckas mattetenta (Matte D + fördjupning.) Men det ordnar sig som vanligt med lite plugg.
Nu är det tamigtusan inte långt kvar på det här basåret! Sista tentan skrivs 26 maj (om det inte blir några omtentor, ta i trä.)
Sedan väntar en sommar, som jag ska göra det bästa av, och sedan flyttar jag mig själv, och så småningom mitt pick och pack ner till Linkan, och Campus Valla, för att på allvar påbörja den långa väg som jag ska vandra de närmaste nio åren.
Men först, NOLLE-P! Hur peppad får man bli?

Haha, idag väntar i alla fall mer plugg. Rörelsedelen på de gamla tentorna, som jag sysslade med i går, gick som en dans.
Så det ska jag bara repetera lite de kommande dagarna. Det jag ska KÖTTA är våglära. De enkla uppgifterna är liksom mycket enkla, men de mellansvåra och svåra, är mycket svåra. Men det kommer jag ha koll på på lördag.
Det känns faktiskt grymt bra inför den här tentan. Bättre än jag trodde att det skulle göra. (Men det kanske har ändrats tills i kväll;))
Vi får se hur det känns på lördag eftermiddag när skiten är skriven.

Vi hörs väl under dagen, om jag skulle mobilblogga^^

Ah, home sweet home. Snart kommer jag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: