2011-03-26
 15:54:24

LÖRDAG 26/3 2011

Nu är det gjort!
Sista ordet är skrivet och sista knappningen på miniräknaren avklarad.
Blev såklart färdig vid 12, men har chillat sedan dess.

Har alltså haft en stor tenta i Fysik (våglära, rörelsemängd och periodisk rörelse).
Drabbades ju av den allvarliga stämningen i går eftermiddags, så jag stannade kvar i skolan och pluggade till tiotiden. Sedan gick jag hem i mörkret för att (som jag trodde) sova i några timmar.
Tji fick jag. Ibland kan man helt enkelt inte sova.
Vid tretiden gav jag upp försöket och satte mig vid datorn istället. Ibland är det bättre att dygna än att riskera att försova sig.
Vid halv sju drog jag på mig kläderna, slängde i mig en macka (för att ladda på med lite kolhydrater) och sprang iväg och inhandlade en stor kopp svart kaffe.
Klockan åtta började tentan, och ett par minuter i tolv lämnade jag in den med andan i halsen. Hade gärna suttit en timme till.
Men jag tyckte ändå att det kändes rätt bra. Nu väntar bara den ångestfyllda tiden fram tills att vi får resultatet.
(Och så klart sjuktjobbigtsvår mattetenta på onsdag, men den har jag ju glömt bort för tillfället;))

På grund av sömnbrist, vilken jag har ersatt med en oproportionerlig mängd koffein (svart kaffe, redbull) och dextrosol, så vet jag inte om jag är i form för att förstå någon mer avancerad matematik just nu. Så jag kanske är hemma och storstädar istället. Det behövs alltid efter en tentaperiod. Kanske är bra att vila hjärnan lite. Men i morgon, på måndag och på tisdag ska det KÖTTAS intergraler och primitiva funktioner!

Haha, jag råkade halka in på min fysikprofessors CV (via LiUs hemsida när jag skulle kolla en annan sak).
Han har alltså forskat i teoretisk fysik i ett antal år. Han var bland annat docent i teoretisk fysik i Kiev.
Ganska hardcore med andra ord. Teoretiska fysiker är liksom den moderna vetenskapens rockstars!
Och han ska rätta min tenta. Blä.
Känner bara för att springa dit och slita den ifrån honom och låta min gamla högstadielärare rätta den i stället.
MEN han har ju godkänt alla mina inlämningar, så vem vet.

Jag är förresten helt färdig, och godkänd i hela-kursen-del-ett-förutom-tentan. (Tentan ger ett visst antal högskolepoäng, och övriga bedrifter under kursen ger ytterligare HP. De bedöms var för sig, men man måste ha båda för att klara kursen. För att klara icke-tenta-delen var vi tvungna att göra sex inlämningsarbeten och två laborationer med fullständig redovisning/rapport. Samt så klart få godkänt på detta (betygsskala U,G).
Men jag är som sagt färdig och godkänd, så nu ska jag bara klara tentan (och del 2 av kursen).

Alltså, det blir tydligen lite allmän fotovisning här. Typ: "Kort som Ida har tagit med sin lilla digitalkamera och tycker är fina..."



Nähä. Nu ska jag chilla vidare.
Puss


J U L I A O F S W E D E N

Tjaah, fin blogg..

Hur mår durå ? :)



PUBLICERAT: 2011-03-27, 13:40:14 | URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/
Sarah Tjulander

Fin blogg! :)



PUBLICERAT: 2011-03-27, 14:34:39 | URL: http://sarahtjulander.blogg.se/
Felicia

allt bra? :)



PUBLICERAT: 2011-03-27, 14:39:52 | URL: http://musicinmyheaart.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: