2011-03-04
 21:10:03

FREDAG 4/3 2011

Hejsan!
Har precis kommit hem från campus:)
Har köttat Ellära hela dagen, så nu sitter Ohms lag, Coulombs lag och Joules lag som ett smäck.
Har förstått en hel del i hur man räknar ut spänning, ström och resistans i exempelvis en adventsljusstake med seriekopplade lampor, och jag har räknat ut hur stor energi som tillförs till elektronerna i en partikelaccelerator.
Det är fanstastiskt hur mycket man faktiskt lär sig på universitetet om man bara pluggar ordentligt!

I slutet var jag dock så trött så jag satt och räknade fel hela tiden. Men det är ok. Jag måste bara dubbelkolla allt jag gör på tentan på måndag.

Nu ska jag ta det lugnt med min dator och min gitarr en stund innan sängen väntar.

I morgon ska jag såklart plugga en hel del, men jag ska också ta en sväng på stan och införskaffa nödvändigheter som pennor, kollegieblock och vin.
Vinet kommer dock drickas efter att jag pluggat klart.
Don´t drink and derive!

Funderar på att kolla på Godzilla imorgon. Det har varit väldigt mycket internskämt om Godzilla de senaste dagarna när vi har pluggat.
(I vissa uppgifter är det enligt oss inte Anna som flyttar en låda över ett golv med friktionskraften 42 N. Det är heller inte en sten med massan 0,20 kilo som faller från en höjd av hundra meter. Stackars Godzilla har fått utstå en hel del. Men vi är övertygade om att hon kommer vaka över oss på måndag ändå.)
Det blir ju lätt en ganska flummig stämning när man suttit och råpluggat i några timmar. Och det är då som de suspekta internskämten smyger sig på.

källa: www.google.se

Vi hörs i morgon, om jag inte bloggar mer ikväll! Godnatt på er!

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: