2011-01-09
 12:15:28

SÖNDAG 9/1 2011

Hejsan!
Nu så, nu är jullovet slut, och därmed också mitt blogglov, som togs lite spontant. Från och med nu är jag back in action igen!
ram
Först ska jag dra jullovet i korthet:

Julafton: Firades enligt tradition med närmaste familjen i föräldrahemmet. Grötfrukost med skinka, brorsan fick mandeln. Sedan lite chill tills det var dags att göra sig i ordning. Vi kollade på Kalle Anka och dukade därefter fram all julmat. Sedan åt vi den, och därefter var det disk och städning. Sedan dukades godiset fram och vi dansade kring granen för att sedan öppna julklappar. Därefter tog vi det lugnt och så småningom kröp vi i säng.
Julklappar jag fick: En pälsmössa, två böcker av Stephen Hawking, öronhängen föreställandes DNA-spiraler och ett halsband som föreställde pi med ett antal decimaler. Nördish javisst:)

Juldagen: Hemmafest med gamla Tranåskompisar, och därefter krogen.

Annandagen: Då åkte vi till Halmstad och firade dansk jul med släkten på mammas sida.

Mellandagarna: Jag var i Tranås och tog det lugnt. Satt hos mamma och pappa och kollade på Discovery Channel, samt shoppade på mellandagsrean och träffade gamla kompisar.

Nyårsafton: Firade med gamla kompisar i Tranås. Förfest med middag, därefter en hemmafest till elva. Efter det drog vi oss mot Tranås torg, trots rykten om bombhot. Men inga bomber kom, och vi såg lite fyrverkerier. Dätefter blev det utgång tills vi stupade.

Nyårsdagen: bakfylla.nu, Mådde som jag förtjänade och låg mest i soffan och sov och svullade pizza.

2 Januari: Åkte tillbaka till Norrköping, för att tillbringa ett par dagar med att bara rå om mig själv.

5 Januari: Åkte upp till Dalarna för att möta upp Niklas, som tillbringat jullovet där hos sina föräldrar. Tillbringade några dagar i vackra Leksand och tog det mest lugnt.

Idag: Nu sitter jag på tåget hem till Norrköping igen och snyltar på Niklas internet:) Vi ska använda kommande vecka till att förbereda oss för terminsstarten nästa måndag.

Det har varit ett skönt jullov, men nu längtar jag mer än lovligt tills att allt drar igång igen. Nu taggar vi KEMI!


Jag ska också presentera två nya kategorier här i bloggen!

För ett år sedan...
Här kommer jag skriva om vad jag gjorde samma månad för ett år sedan. Ett inlägg om detta i månaden.

Denna månaden:
Ska komma upp den 1:a varje månad, och här skriver jag om mål, förhoppningar och händelser den kommande månaden.

De första inläggen kommer strax.

Hörs om en stund, sötnosar!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: