2011-01-29
 10:46:10

LÖRDAG 29/1 2011

hEJSAN:) Ett tag sedan jag bloggade igen...

Den gångna veckan har rullat på som veckor gör mest.
Vi har haft föreläsningar varje förmiddag och lite klokare har man absolut blivit.
I Tisdags hade vi laboration, så då hängde jag på Campus Valla hela eftermiddagen och tillverkade acetylsalicylsyra (aspirin) i deras fina, stora labb.
I torsdags drog vi återigen på oss labbrockarna och smet bort och vägde samt tog smältpunkt på vår acetylsalicylsyra. Den var mycket fin, men vi tror att den kan bli ännu finare om den får torka lite mer, så vi kanske smiter bort en sväng igen i nästa vecka.
Vi har också börjat med biokemi, vilket inte är lika kul som organisk kemi, men det går an. Vi har pratat lite om hur kolhydrater, lipider och proteiner är uppbyggda.

Förutom plugget har det blivit ett par vändor i gymet, där jag nu har sett till att maxa alla vikter så att jag tränar på en bra nivå. Har också kommit igång och tränat mer cardio under de tillfällena, då de har en stor TV framför en del av träningscyklarna. Det höjer definitivt motivationen.

Jag har rensat ut halva min garderob från kläder jag inte använder regelbundet så här års. Mycket shorts, kjolar och sommarlinnen har åkt i säcken i några månader. Nu blir det plats till att vika in alla mina kläder.
Har också äntligen tagit mig i kragen och börjat lista ut hur tvättstugan och maskinerna fungerar. Och det var inte så svårt.

Har snart avverkat alla säsonger av "Vänner". Brukar ju titta på ett avsnitt på morgonen när jag äter frukost och fixar håret, ett par-tre avsnitt när jag är hemma och käkar på eftermiddagen och ett par-tre avsnitt på kvällen innan jag ska sova.
Efter "Vänner" ska jag nog börja kolla på "Scrubs".

Nästa vecka kommer väl livet rulla på som det alltid gör, med skillnaden att vi har lite fler sovmorgonar, viket jag inte tackar nej till. På torsdag börjar terminens första tentaperiod, så då blir det hårdplugg i några dagar.

Denna helgen tillbringas med att träna, kolla på "Vänner", umgås med Niklas, plugga och ta det lugnt.

Och jag ska också skriva ihop första inlägget i "Universitetsliv".

Ha det gött!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: