2011-01-21
 17:41:40

FREDAG 21/1 2011

Tja!
Usch, över en vecka sedan jag bloggade sist, dåligt!
Menmen, nu är jag här.

Veckan som gått har varit intensiv men rolig. Jag har tränat en del, och så klart har terminen börjat.
Jag pluggar just nu organisk kemi, och det är riktigt intressant. Helt klart ett alternativ inför i höst.
Fick faktiskt höra av en klasskompis idag att jag borde satsa på det här med kemi, för att det verkar vara min grej.
Kanske är det det?
Jag tänker ofta tillbaka på den härliga högstadietiden, eller härlig var den inte alltid, men kemimässigt var den stenkul.

Kemi var mitt favoritämne då, och jag levde och andades för det i vissa perioder. Medan mina tjejkompisar hade posters på de snyggaste kändiskillarna, hade jag en enorm plansch med Periodiska Systemet på min vägg.
Jag hade också ett "labb" på rummet. Det började med en kemilåda jag fick i julklapp, och utökades efter hand med diverse prylar och kemikalier som jag fick tag i på annat håll.
Tur var det väl att jag strikt förbjudit mina föräldrar att gå i närheten av mitt rum om de inte lämnat in en skriftlig proposition i tre exemplar minst en vecka innan (typ).

Även i skolan var det en häftig tid. I låg- och mellanstadiet får man ju i stort sett inte studera kemi, inte på min tid i alla fall. Och högstadiekemin var som en enda lång Aha-upplevelse. Att för första gången få ett litet hum om hur allt fungerar var fantastiskt.

Lite så känner jag nu också. Organisk kemi är superintressant. Kol är ett fantastiskt ämne. Mer om det en annan gång.

Just nu sitter jag hos Niklas och chillar. I morgon blir det kanske party. Har inte festat sedan nyår, men då festade jag å andra sidan så att det skulle räcka hela året...

Tänkte att jag skulle göra bloggen lite roligare och även lite mer informativ, och komnmer därför snart presentera en ny kategori, där jag pratar universitetsliv!

Vi hörs snart då!


Ellinor

Åh, kemi är så fantastiskt fint och spännande.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: