2011-02-22
 10:57:06

TISDAG 22/2 2011

Hejsan!
Jag har inte bloggat på ett tag, men en del saker har hänt, och jag har inte alls känt mig motiverad till att uppdatera.
Jag vill inte blogga för att jag känner mig tvingad. Har tillräckligt mycket press på mig som det är.
Men trots allt så har jag ju tyckt att det är rätt mysigt med en blogg, och kanske kommer jag igång igen:) Det är sånt som märks.
Jag tänker i alla fall försöka uppdatera med det nödvändiga. Typ alla kategorier och så.

Sedan senast har jag i alla fall skrivit sluttenta i Kemi B, och klarat den. Så nu är jag färdig med kemin.
Dock har jag blivit mer och mer säker på att jag trots allt ska plugga kemi i höst, och fem år framåt.
(Dock kommer jag ju inte vara färdig än på cirka 9 år. Jag ska ju doktorera också efter min masterexamen.)

Just nu pluggar jag fysik och matte för fulla muggar.
I fysik B del 1 så pratas det mycket om vågor. Och våglära är grundläggande för allt på den här nivån och uppåt.
Vi har pratat en del om ljud och ljus, och nu går vi in på rörelsemängd. Sluttentan är i slutet av mars.
Matten motsvarar gymnasiets matte D med en hel del överkurs på universitetsnivå.
Vi har haft trigonometri ett tag nu, och kommer snart gå över på mer avancerad infinitesimalkalkyl.
I den kursen har vi dugga* nästa vecka och sluttenta i slutet av mars.

* Dugga är som ett vanligt prov, medan tentor är mer som nationella prov.

I april börjar fysik B del 2, där vi kommer ta upp modern fysik (och jag är jättepeppad så klart!). Och matte E (plus en del överkurs på universitetsnivå). I matten kommer vi prata ännu mer infinitesimalkalkyl, komplexa tal och absolutbelopp bland annat.
Sluttentorna är i maj, och sedan är jag klar med basåret! Efter det väntar en lång och härlig sommar med förhoppningsvis massor jobb (cash in!) och massor mys. Sedan blir det äntligen nolle-P! Haha, jag längtar redan:)

Träningen har den senaste tiden kommit lite i andra hand, då det som sagt har hänt lite saker, och jag har dessutom varit sjuk, men nu ska jag dra igång igen!

I dag har jag varit på föreläsning i fysik, och nu är jag hemma på chill&lunch. Om en stund ska jag packa väskan full med träningskläder och skolböcker och sen beger jag mig av till campus där jag kommer tillbringa eftermiddagen i fysikens och matematikens spännande värld.
Sedan tar jag rundan förbi gymmet på vägen hem och bränner bort lite fläsk!

Har förresten ett annat ganska spännande projekt på G i vår. Och ja, denna gången involverar det något levande.

Vi hörs senare då!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: