2011-02-26
 22:20:23

Dag 01 - Presentera dig själv

Tja!
Här kommer alltså en presentation av mig.

Jag är en glad tjej på 21 år.
Boende i Norrköping där jag pluggar Tekniskt basår för fullt.
Studierna är en stor del av mitt liv, då jag är ganska mycket av en nörd, och jag tycker att det mesta inom naturvetenskap och matte är mycket intressant.
I höst ska jag troligtvis plugga Kemi - Molekylär design i Linköping. Först en treårig kandidatexamen, sedan en tvåårig masterexamen och sedan cirka fyra år som doktorand. Sedan ska jag enligt planen tillbringa resten av mitt yrkesliv med att forska och undervisa på universitet.

När jag inte pluggar så sover jag, haha.
Nej men ett av mina andra stora intressen (av de jag hinner med) är musik. Jag spelar ett flertal instrument, i de flesta fall hellre än bra.
Mest tid ägnar jag åt min gitarr. Jag kompar mig själv när jag sjunger, och då blir det oftast Country, Bluegrass och svenska visor. Jag är också mycket sugen på att införskaffa en banjo och på något sätt bemästra den.
När jag lyssnar på musik så blir det oftast Country, Bluegrass, Blues, Rockabilly och svenska visor. Lyssnar också mycket på Lars Winnerbäck.
Har jag tid, råd och trevligt sällskap så åker jag gärna på country/bluegrass festivaler.

Har i större delen av mitt liv hållt på med hästar. Om detta kan ni läsa mer detaljerat i de tre inläggen där jag sammanfattade mitt hästliv.
Nu har jag varken tid eller råd med den hobbyn, men det är bara ett tillfälligt avbrott.

Är även intresserad av andra djur.  Dels hundar, och gärna skarpa, lite "svåra" hundar. Favoritrasen är Rottweiler, men jag gillar även Pitbullterrier och Amstaff. Levde jag längre norrut och hade möjlighet att köra hundspann så skulle jag vilja ha en hel flock med Siberian Husky.
Jag har också alltid älskat reptiler, och framför allt ormar. Försökte tigga till mig en pytonorm när jag var liten, men min far satte stopp för det, och sa att jag fick vänta tills jag bodde i ett annat hus.
Har velat ha ett antal djur, och min mamma sa alltid att jag förr eller senare kommer ha ett eget zoo i mitt hem. Och hon har nog rätt i det.

Gillar också friluftsliv, och då framför allt vandring och bergsbestigning. Någon gång, när jag har råd, då ska jag åka världen runt och klättra tills jag stupar:) Klättrar hemskt gärna på klättervägg också.

Jag är en drömmare, och älskar att fantisera mig bort till främmande platser och framtida äventyr.
Jag är positiv och ser det goda i det mesta. Motgångar omvandlar jag gärna till utmaningar.

Tja, det var väl lite om mig:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: