2011-04-21
 13:03:46

Hejsan:) sitter ute och räknar för fullt. ...

dsc00572 (MMS)

Hejsan:) sitter ute och räknar för fullt. Det går faktiskt grymt bra. Polletterna trillar mer en efter en. Jag gör ju tentan vi hade för ett par veckor sedan och många av de uppgifterna som jag hade svårt med då känns enkla och självklara nu:) Det är ju lovande inför de närmaste åren då jag kommer plugga rätt rejält mycket matte. Vi kommer läsa nästan lika mycket matte som mattekandidaterna. Och tur är väl det eftersom det jag ska jobba med i framtiden är tillämpad matematik. Självklart i form av teoretisk fysik, men den teoretiska fysikern verkar sällan i ett labb. Det är milslånga ekvationer och whiteboards som gäller. Jag måste ha i stort sett samma kompetens som en ren matematiker. När man ska förklara universum på den nivån jag ska, då är matte det enda sättet. Och tur är väl det, för matte är grymt kul. Jag hade ju så klart inte valt detta om jag inte tyckt det. Just av den anledningen är det viktigt att jag verkligen förstår grunderna, och alltså ger jag D-kursen ännu en genomkörare nu:)


Smurvelmurvelsmurfen

Min plan är att sätta mig ute och räkna imorgon. Har blivit ovän med kärnfysiken i nuläget, så tänkte se om jag kan prata förstånd med den eller om jag får be en lärare medla fred. Prov kommande vecka, urk.



PUBLICERAT: 2011-04-26, 21:33:09 | URL: http://smurvelmurvelsmurfen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: