2011-04-13
 09:47:30

Hej:) Jag sitter på tåget mot Tranås dit j...

dsc00569 (MMS)

Hej:) Jag sitter på tåget mot Tranås dit jag ska för att hålla en föreläsning på min gamla gymnasieskola:) Det ska bli grymt kul att träffa alla gamla lärare igen. På Barn- och fritid hade vi väldigt bra lärare (de skulle ju lära oss pedagogik och psykologi) och alla elever hade bra kontakt med dem. Jag har inte varit där sen studenten, men det kommer säkert kännas som att jag aldrig varit där ifrån.. När jag är färdig där så ska jag passa på att möta upp mamma för en lunch på stan:) Dagens lektyr är boken "Svarta hål och universums framtid" av Stephen Hawking. Det är en samling texter som han skrivit under sin karriär. Dels om kosmologi och dels om hans liv och tankar. Det är en grym bok, och det är hemskt roligt att se att när han var i min ålder hade han tankar om rymden och karriären som är väldigt lika mina. Han var faktiskt till och med rätt dålig på matte till en början:) Idag är han ju matematikprofessor men han säger ändå att han föredrar bilder framför ekvationer:) Jag vill nog dock ha både och:) Visste ni att jag gjorde ett av mina examensarbeten i gymnasiet om honom? Han är verkligen en grym man. För mig växer han till en större förebild för varje dag.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: