2011-04-01
 21:05:14

FREDAG 1/4 2011

dsc00563 (MMS)

Hejsan på er! Råkat ut får några aprilskämt idag? Det har i alla fall inte jag. Sitter på campus som vanligt och begraver mig i skolböckerna. Just nu räknar jag på elektriska fält. Det är uppgifter som handlar om allt från den elektriska fältstyrkan till spänningen i olika typer av elektriska fält. Roligt, spännande och hyfsat enkelt (men ändå en och annan trevlig tankenöt). Fysik när det är som bäst! På bilden ovan har en ström av elektroner skickats genom en elektronspektrometer, och jag har beräknat fältstyrkan i denna, centripetalkraften på elektronerna och elektronernas rörelseenergi. Nu börjar klockan bli sent, så jag får nog ta och dra hem. Spela gitarr kanske jag ska göra... I morgon ska jag fixa en inlämning, plugga lite och gå på stan för att bl.a. införskaffa ett par (väldigt) billiga jeans då alla mina andra har blivit akut för stora. På kvällen blir det party med basåret, basterminen och faddrarna. Ska bli skönt att få släppa loss lite för en gångs skull;) Nähä, hem var det ja...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: