2010-09-16
 20:04:14

16/9 2010

Heej!
Sitter på tåget tillbaka till Norrköping efter en trevlig sväng i min lilla hemstad.
Hade en intressant shoppingtur innan, som resulterade i att jag äntligen, efter mycket funderande, införskaffade en minilaptop. Jag fick till en mycket bra deal med försäljaren så det var ingen stor utgift.
Albert (såklart) är en PC, en ASUS närmare bestämt, och han är ganska liten, bara 10,1 tum. Men han är alldeles utmärkt att ha med sig i väskan, och på en föreläsning eller så. Och det kommer bli så skönt under NaNoWriMo i november.
Att installera startprogrammen var inga problem, men att få igång det mobila bredbandet var en annan sak. Det visade sig att det pedagogiska instruktionshäftet innehöll cirka 50% av de instruktioner man behövde.
Allt annat som skulle installeras, sättas i rätt läge och aktiveras fick man liksom lista ut själv.
Okej, jag är väl mer kompetent inom området än en grottmänniska, men jag är ljusår ifrån att vara en expert, så det tog sin lilla tid.
Men till slut fick jag till det, och sedan var det bara att ladda ner och installera Firefox (vem orkar harva omkring på Explorer?) och sedan var Albert fit for fight!
Sedan var det bara att rusa till tåget.

Jag bjuder såklart på en bild på lilla Albert, och storebror bredvid:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: