2010-09-12
 20:26:10

12/9 2010

Tja, jag har blivit väldigt dålig på att ladda upp bilder här, men sånt är livet...
Är i alla fall tillbaka i Norrköping nu, och vi ska snart äta middag. Sedan väntar lite myskväll med Sci Fi, chips, dip och glass:)
I morgon har vi en föreläsning i biologi, men jag ser mest fram emot på tisdag, då vi ska ha en matteföreläsning, och börja med nästa nivå, vilken motsvarar matte C. Begrepp som derivata ska introduceras, och ta en självklar plats i våra hjärnor, och jag är mer än glad. Det vi börjar med nu är grunden för att kunna förstå så mycket, och jag kommer använda det här så mycket. Jag har sett fram emot detta länge nu.
Och det är också kul att tiden går framåt. För varje vecka som går så kommer jag närmare och närmare fysikkursen som vi ska börja med senare i höst.
Det ska bli så skönt att bli färdig med biologin (som jag egentligen inte ens behöver...) och få börja med de riktigt intressanta grejerna:)
Som ni märker är det mycket skola just nu, men det är så mitt liv ser ut. Det är där mina tankar är, och det trivs jag bra med. Jag har ju inte valt en utbildning som inte intresserar mig.
Det är det fina med universitetet, att man får välja själv vad man vill läsa, och att man sedan läser ENBART det...
Fast i och för sig finns det mycket bra med universitetet...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: