2010-10-21
 21:59:02

TORSDAG 21/10 2010

Wazzup?
Sitter hemma hos Niklas (surprise?) och väntar på att maten ska bli klar.
Sedan blir det plugg hela natten och hela morgondagen, för på lördag har vi mattetenta.
Känns helt sjukt att jag är klar med matte C.
Jag är färdig liksom, nu kan jag börja läsa matte D.
Det enda jag har kvar att göra är att bevisa att jag kan allt.

Tänk att det fanns en tid då jag inte kunde derivera. Det är också helt sjukt.
Tänk att det fanns en tid då jag tyckte att det var en bra idé att använda PQ formeln.
Det fanns en tid då jag inte kunde rita tredjegradsfunktioner grafiskt.
Det fanns en tid då jag inte kunde faktorisera ett polynom.
Den tiden var i somras. Stört.
Vilken n00b jag var då...
Och i vår kommer jag förmodligen tänka samma. Fast om den tiden som är nu.

Och nästa vecka smäller det, då jäklar!
Då kör nämligen fysiken igång! Min älskade fysik!
Vi börjar dock med optik, som är sådär kul. Men en rymdnörd som jag måste faktiskt kunna det baklänges i sömnen, om man ska förstå sig på teleskop, vilket man ska.
Den RIKTIGT roliga fysiken kommer först i vår, då vi ska läsa modern fysik parallellt med matte E.
Då kommer jag vara i sjunde himmelen.
Och då kommer jag också ha sökt till nästa höst.
Wahh, det blir spännande^^
Kommer jag stanna vid Linköpings universitet?
Kommer jag flytta igen? Till Luleå?
Det är mycket jag ska komma till klarhet med, men jag får följa mitt hjärta.

Ska komma på lite sätt att göra den här bloggen lite roligare och mer aktiv. Just you wait!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: