2010-10-04
 12:17:05

MÅNDAG 4/10 2010

Tjena!
Sitter nu på tåget tillbaka till Norrköping:)
Har städat och packat och grejat i lägenheten hela helgen, blev klar i går kväll. I förmiddags hade jag en visning på lägenheten och sen sprang jag bort till tåget.
Idag blir det en föreläsning, och sen en del plugg, kan jag tänka mig.
Jag hoppas också att flytten blir av någon dag den här veckan, men det finns tankar ditåt från flera håll.
Nu är det heller inte långt till tentorna, och man börjar väl känna av det lite. Men det ska nog gå bra, hoppas jag.

Det är också bara två månader kvar till julprylarna ska upp, och jag är så klart peppad till tusen, jag är ju en aning julgalen.
Snart sitter jag i ett julpyntat rum med glögg och lussebullar och kollar på "Jul i Valhal"!
Tänk att vakna tidigt en morgon, tända adventsljusstaken i fönstret, och titta ut över ett snötäckt, frostbitet landskap.
Att se en blek soluppgång över de tegelklädda husen samtidigt som diverse julsånger går på repeat i huvudet.
Att få mysa in sig i en stor parkas och pälsmössa, och gå ut under den mörkaste natten och se stjärnorna gnistra ikapp med snön.
Att vakna tidigt på luciamorgonen och höra luciakör till glöggen.
Att galoppera barbacka över vidsträckta fält täckta med pudersnö.
Att sitta i en snötäckt skog med en termos varm choklad och det hemtama sprakandet från en lägereld.
Att komma ut på morgonen, dra det första kyliga andetaget, och se hur andedräkten förångas på tillbakavägen.
Åhh, jag vill ha vinter nu! Jag älskar vintern och det var länge sedan vi hade vinter sist. Vi får hoppas att vi får en lika härlig en som vi hade sist. Det är liksom inte vinter utan meterhöga snödrivor och 20-25 minusgrader.
I'm lovin it!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: