2010-05-28
 19:34:29

28/5 2010 - Fina skogen...

Hej! Sitter och lyssnar på den här fina låten:) Gillar egentligen inte artisten, men låten är ju helmysig...


Annars försöker jag mest hålla mig pigg och plugga. Är helt slut efter denna vecka, men i morgon ska jag unna mig en riktig sovmorgon. När jag vaknar ska jag nog sticka ut till ridklubben som funktionär. Sen ska jag hem och plugga lite till, och efter det blir det troligtvis att festa lite för ovanlighetens skull. Festandets upplägg är inte helt klart än, men det får visa sig imorgon.

Men nu ska skolböckerna få vila en stund, och jag ska istället ha lite fredagsmys med revbensspjäll, potatissallad, Kilkenny och filmen "En vampyrs bekännelse". Det tycker jag att jag har förtjänat.

I dag har jag tillbringat en stor del av dagen ute i skogen, precis som i går. Barn- och fritidsprogrammets årliga väsenvandring gick av stapeln, och det var vår tur att klä ut oss till svenska sagoväsen och träffa massor söta barn. Jag blev ju tilldelad rollen som skogsrå, vilken jag också tog på mig iklädd löshår och en tunika som såg ut att vara stulen från DiLeva. Men det gick bra ändå. Barnen var så söta så, näcken som satt precis nedanför mig spelade så fint så (eller, jag hade lånat ut en väldigt bra skiva...) och hela skogen var mysig. Jag gillar ju skogen, och satt en stor del av tiden på en gammal lägerplats och tänkte tillbaka på alla glada minne jag har från lägerplatser i skogen. Mat lagad över öppen låga, marshmallows, banan&choklad i folie, gitarrspel och sånger, och att krypa ner i sovsäcken och somna tryggt till skogen alla ljud. Det är livet det. Om man dessutom råkar befinna sig vid en skogssjö, med sina vänner och några öl på det så kan man knappt begära mer av tillvaron.

Fina skogen...

Vindskydd och eldstad
Skogsrån har också solglasögon! (Ursäkta mitt väldigt inte-skogsrå-utseende, men jag har inte magiska förmågor!)

Och jag är mer sugen än någonsin på att köpa ett litet torp djupt inne i skogen, där jag och mina vänner kan bo på somrarna och spela och sjuna och dansa och pyssla, sy, sticka och mysa. Tro mig, jag har världens vision. Så den där högvinsten på triss kan ju se till att komma snart...


Blog you later! // Ida



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: