2010-05-24
 22:03:21

24/5 2010 - Matematikens mysterier

Tar en paus i pluggandet för att slänga upp ett par ord här.
Min soffa är översållad med papper som i sin tur är översållade med (på min nuvarande nivå) komplicerade matematiska formler och långa uträkningar. Min hjärna ser lika dan ut.
På TVn står en av mina absoluta favoritfilmer - Will Hunting - på, för att ge mig lite motivation.
I morgon ska jag gå upp vid sex, så att jag hinner äta frukost i lugn och ro, packa lite matsäck och kolla igenom mina anteckningar en gång till.
Kort sagt så är allt förberett inför morgondagens nationella prov i matte B.
Detta kommer bli en prövning, och förmodligen en riktig rysare. Jag måste nämligen klara denna kurs om jag vill komma in på min tilltänkta utbildning i höst.
Det som ställer till det är att jag under kursens gång har missat tio veckor eftersom jag varit ute på praktik och har kursen med en annan klass.
Jag har inte svårt för matte, tvärt om så har jag alltid haft lätt för det. Jag har aldrig behövt nöta in räknesätt, utan har jag bara fått teorin bakom förklarad för mig och sett ett par bevis så brukar jag kunna överföra det på riktiga uppgifter. Dessutom tycker jag att det är ett roligt och fashinerande ämne. Därför stör det mig att jag är så nervös inför imorgon. Jag borde inte vara det. Jag borde kunna skriva det provet i sömnen.
Och det kommer jag förmodligen få göra också eftersom jag inte är världens mest morgonpigga människa...
Men får jag bara G så kan jag andas ut. Jag har ju hela sommaren på mig att läsa upp till MVG nivå om saker fattas.
Och trots allt så hade inte Einstein så bra betyg i matte heller...
Aja, nu ska jag hårdplugga andragradsekvationer ett tag till, och sen är det raka vägen i sängen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: