2010-05-23
 11:54:08

23/5 2010 - Sommarkänslor och vardagslyx

Nu är snart helgen till ända och ännu en vecka med skolstress och sömnbrist ska börja...
Trots att jag sovit en del i helgen känns det ändå som att jag har ett sömnunderskott.
Snart ska jag ta tag i pluggandet. I dag ska jag försöka läsa in mig lite på Hinduismen inför provet i morgon. Tror väl inte att det kommer välla så mycket problem i och med att jag har rätt mycket förkunskaper.
Sedan står matte på shemat. Det står på shemat typ från och med nu och fram till på tisdag klockan åtta, då jag ska ha nationellt prov.
Så nu ska jag alldeles strax totalt försänka mig i matematiska mysterier såsom andragradsekvationer, trigonometri och sannolikhetslära. Det hade varit roligare om jag inte kände sån press på mig. Detta prov kommer nämligen bli väldigt avgörande för mitt slutbetyg.

I går var en riktig sommardag. Hettan var outhärdlig och fåglarna sjöng så det skar i öronen. Riktigt underbart med andra ord.
Det blev inte mindre underbart av att jag och Sanna tillbringade kvällen på min balkong med god mat, vin och massor prat.
Maten var inte jätteglamourös, kotletter med potatissallad och melonskivor, och efter det vaniljglass med vindruvor, banan och riven, mörk chocklad. Men trots detta kändes det ändå som lite vardagslyx, och det var kul att träffa Sanna och ta igen allt vi missat när vi inte har kunnat ses så mycket. (Hon har praktik och är trött och osocial när hon kommer hem, och jag pluggar för mycket.)



I dag har jag sovit riktigt länge, men är fortfarande trött. Gick upp för en stund sen och åt frukost. En typisk Ida-frukost består av en tallrik med yoghurt, vindruvor, banan, müsli och kanel, en macka med skinka eller prickig korv och en kopp te.



Oj, nu kommer Big Bang Theory på TVn, nu måste jag sluta blogga och spendera en stund med mina favoritgeeks.
(Kollar ni på det? Observera i så fall deras duschdraperi. Jag har ett likadant! hahaha:) Lovar att slänga upp en bild sen:))


Blog you later! // Ida



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: