2010-05-16
 21:47:53

16/5 2010 - dagen och mattips

I morse vaknade jag bryskt av ett ytterst underhållande SMS från Eline, och efter detta var jag så klart tvungen att genast springa iväg och träffa henne, så vi satt ett ganska bra tag uppe på ett berg och pratade om allt mellan himmel och jord.

Resten av dagen har jag varit duktig (läs: tråkig) och städat, pluggat och börjat pilla lite på bloggdesignen. I dag var tekniken faktiskt något sånär samarbetsvillig. Ett par ynka missförstånd var allt som riskerade att få mig ur balans.
Jag har också fixat till volangen som jag i trötthetens dimma i går sydde dit på ett förkastligt sätt. Jag tror att den nya symaskinen och jag börjar bli vänner nu. Har jag tur är vi påväg in i en långvarig, lycklig och produktiv relation.
Ska nog gå och prova klänningen en gång till nu, sen måste jag återuppta mitt ivriga (tvångsmässiga) pluggande. Men allt blir bättre i höst då jag förhoppningsvis uteslutande får läsa om intressanta saker.

I går när jag satt och sydde var det ju faktiskt lördag (och jag var hemma, kors i taket.) så då tyckte jag att jag skulle få unna mig lite lördagsgodis.
Naturgodis är sjukt gott, och jag inbillar mig att det är nyttigare än vanligt godis.
Nu ska man ju inte förledas att tro att det är kalorifattigt, men jag tror att mängden konstiga kemikalier är betydligt mindre.

Och naturgodis blir ju så klart ännu godare när man äter det ur en fin skål som ens duktiga syster har drejat:

I kväll går det ju så klart inte att fnöla i sig godis, inte om man har tänkt slipa bort ett par kilon till studenten. Därför tillverkade jag lite nyttigt tilltugg istället. Själva tillverkningsprocessen är mycket avancerad och går i korthet ut på att skiva bananer och strö kanel på dem. Som synes så är det en teknik som bara bör användas av erfarna kockar. Eller... Så är det inte det. Utan det är nog snarare så otroligt busenkelt att det inte känns som någon stor uppoffring. Och det blir väldigt gott.
Om man känner sig lite äventyrlig kan man använda andra frukter istället. Äpple är ett hett tips.



NU måste jag verkligen plugga, annars kommer jag bli tvungen att leva på socialbidrag resten av livet, och det passar inte så bra ihop med mina planer på att bli snuskigt rik och köpa ett slott.


Blog you later // Ida



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: