2010-05-15
 19:05:24

15/5 2010 - Sommar och sol

Vilken perverst härlig dag det har varit i dag!

SÅ HÄR soligt och fint var det utanför mig:

Jag sprang som sage bort till Eline med skorna, och vi satt på hennes uteplats en stund och snackade och myste i den stekande solen.

 Elinutt visar sin bästa sida;)

 Jag försöker vara seriös. Observera mitt vilda och otyglade hår. Jag kände för det i dag för ovanlighetens skull^^


I alla fall, när vi satt där och kände att sommaren äntligen kommit (inte för att jag har något emot höst och vinter, tvärt om, jag älskar höst och vinter, men ibland är det skönt med lote sommar också.) började jag ju så klart att tänka på allt kul som kommer hända, och det ska jag ju så klart dela med mig av:


5/6 - Studentkarneval


5/6 - 12/6  - Studentveckan, PARTY!


12/6  - Jag tar studenten! Efter fem års ihärdigt studerande på två gymnasium och fyra linjer. (Beslutsångest)

18/6 - 20/6 - Degeberga spelmansstämma

25/6 - Midsommar! Planerna är inte så avancerade än men jag hoppas på grill&chill med goda vänner vid någon sjö. (Älskar´t!)

Mitten av Juli - Antagningsbesked för i höst! Så nervöst! Jag har sökt fem versioner av samma utbildning, på fyra olika universitet, så vi får se om det går vägen för jag vill verkligen plugga i höst!

9/8 - 15/8 - Furuvik Countryfestival! PEPPA! Vi ska ha så sjukt kul.

Några dagars vila för hjärna och lever, sedan packar vi återigen våra väskor, drar på oss bootsen och hattarna och åker på:

21/8 - Gränna Bluegrassfestival!

Någonstans i den här perioden hoppas jag också väldigt starkt på att få börja skolan igen. Kanske blir det en flytt, kanske stannar jag i min kära hemstad... Den som lever får se.

Andra saker som jag vill hinna med i sommar:

Jobba! (Om jag får jobb)
High Chaparall
Kolmården
Mer grill&chill med vänner, musik och natur! Typ helst hela tiden, hela sommaren!
Ut och vandra!
Sy massor kläder
Pyssla
Spela tills fingrarna blöder


Wah, denna sommaren kommer bli awesome! Och det allra bästa är att när sommaren är slut då kommer hösten, och jag älskar hösten! Det är den bästa årstiden. Och efter hösten kommer vinter, med jul, snö och mys! Jag älskar verkligen vintern. Man får bara hoppas på en lika fin och bra vinter som vi har haft! (Ja, exakt, en FIN och BRA och RIKTIG vinter! Inte sånadär tråkiga WANNABE VINTRAR som vi haft tidigare år! Gillar ni inte snö? Men flytta till Hawaii då! Här i norden blir det liksom vinter en gång om året vare sig man vill det eller inte...)
Aja, det kommer bli super!

Blog you later // Ida



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: