2010-06-04
 16:15:13

4/6 2010 - Sommarlycka!

Nu är sommaren här med buller och bång! De senaste dagarna har varit superhärliga:)

I onsdags shoppade jag studentkläder, och på väg hem fick jag ett fantastiskt roligt besked, som gjorde mig väldigt stolt över mig själv, men det tänker jag inte säga förrän jag får det svart på vitt. (Ja, det har med betyg att göra...)
När jag var hemma åkte jag direkt bort till Kråset, och hängde med klasskompisarna ett tag i kvällssolen:)

I går var jag i skolan en sväng, och gjorde min allra sista uppgift i gymnasiet, ett muntligt förhör i Engelska C. Det gick jättebra, och nu kan jag andas ut, för nu har jag inget mer plugg förrän i höst. För att fira detta var jag tvungen att åka och fika med ett par mycket trevliga människor, och eftersom vi inte kunde få nog av solen, plockade vi upp en människa till och åkte iväg till Kråset på picknik i solen. Efter detta kände vi att vi fortfarande kunde pressa ut lite summerfeeling ur dagen, och på kvällen blev det grill&chill med massor trevliga människor och massor god mat.
Tyvärr glömde jag kameran.

I dag har jag varit en snabb sväng i skolan och plockat upp lite grejer inför studentkarnevalen imorgon, sen sprang jag hem och slängde i en tvätt, och sen åkte jag iväg till systemet och tog tag i utmaningen att forsla hem en platta öl på en moped. Det var inte det lättaste problem jag konfronterats med i mitt liv, men med hjälp av tålamod, logiskt tänkande och två ICA kassar gick det. Nu är jag redo att börja studentpeppandet, som tar fart ikväll med grill&chill på Kråset (jag kanske ska addressändra dit?), party på Strandbaren osv...
Och ikväll ska jag komma ihåg kameran.

I morgon är det uppgång tidigt, och sen är det röj hela dan!

Nu blev detta ett ganska tråkigt dagboksinlägg, men det blir väl kanske roligare framöver...


Blog you later! // Ida



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: