2010-06-24
 22:52:09

24/6 2010 - Jobb, lyx och ledighet

Tjaba!

Dagen började mindre bra - med att jag vaknade... Felet med att jag vaknade var att jag gjorde det klockan 04.30
Men det var bara att bita ihop, hoppa upp på mopeden och puttra iväg till jobbet under ihärdiga tankar om vilken tur jag har som har ett jobb.

Dock kompenserades det mindre trevliga uppvaknandet av att jag fick sluta tidigt, och jag åkte hem, glad i hågen och lade mig i den stekande solen på balkongen.
En stund senare släpade jag mig bort, desperat och tröstlöst som en isbjörn i öknen. Svetten rann och blodet kokade. Jag släpade mig direkt in i en iskall dusch, och efter det kändes det bättre.

Efter detta hoppade jag återigen upp på min moped för att åka till affären och handla upp min lön. Detta misslyckades som tur var, och jag har fortfarande större delen av den kvar.

Dock hittade jag några räkor i en frysdisk. De låg där och såg övergivna och ledsna ut. Jag förstod att de i själva verket inte önskade något högre än att få följa med mig hem och bli uppätna, och vem är jag att neka några stackars räkor?
Så de fick följa med hem, och de fick även sällskap ner i magen av ett glas vitt som jag grävde fram ur mina gömmor.
Jag var så klart tvungen att fundera ut en rimlig anledning till detta firande, och kom fram till att midsommar och tre dagars förestående ledighet verkligen är värt lite extra lyx.

Nu sitter jag framför TVn och glor på en av de bästa filmer som gjorts: 2001 - A space odyssey!
Jag gillar speciellt introt, man får nästan rysningar.



I morgon är det som sagt midsommar, och dagen kommer börjas med en SOVMORGON! Yay:)
Den kommer fortsätta med en picknik, och därefter tar jag mopeden hem till föräldrahemmet för sill, nubbe och senare grillat. Mys i kubik!

Nu ska jag kolla vidare på filmen, ciao!


Blog you later! // Ida



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: