2010-06-22
 17:43:56

22/6 2010 - belöningar och matte

Varför pluggar bonden trigonometri?
- Han måste kunna cos!

Hahaha, lite härlig humor så här på tisdagseftermiddagen.
Sitter i soffan och tar igen mig efter ännu en jobbdag, och ska kanske snart vara lite social...

I dag har jag bestämt mig för en sak, jag har bestämt att jag ska få en liten belöning när jag får min lön i juli. Jag ska inte bara köpa nödvändigheter som mat, och inte bara låta pengarna gå till Furuvik, utan jag ska få en alldeles speciell sak som jag tänkt ut. Det är en sak som jag gärna vill ha, men som har stått rätt långt ner på prioritetslistan. Men nu flyttas den vips upp, och i slutet av nästa månad kommmer jag bli stolt ägare till en...... Ja, vad kommer jag bli ägare till? Det tänker jag inte avslöja riktigt än, men jag kan lugna er och säga att det inte är något levande:)

Vet ni förresten hur man räknar ut koordinaterna för vertex i en parabel? Det, och andra liknande saker har jag suttit och funderat på idag på jobbet, bara för att dubbelkolla att jag fortfarande kan det (och för att jag fortfarande är så förundrad över att jag faktiskt kan det...).
(Man överför formeln för parabeln till PQ formeln, använder - p/2 talet som X koordinat och räknar med hjälp av detta ut Y koordinaten utifrån ursprungsformeln:))
Nåja, nog med matte...


Blog you later! // Ida



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: