2010-06-13
 11:53:47

13/6 2010 - 24 timmar och ett flak

Nu är studenten tagen!

Gårdagen började vid fyra på morgonen, då jag gick upp och gjorde mig i ordning. Efter det togs det studentfoton i skolan vid halv sju, och efter det åkte vi hem till en klasskompis för champagnefrukost.

Under denna skrev vi i mössor och gjorde lakan till flaket. Vid nio drog vi till skolan och pyntade detta.
Vid tio gick vi in i aulan och lyssnade på massor tal och sånger, hade mösspåtagning och sjöng studentsången^^
Sen var det dags för egen tid med klassen, och alla lärare höll tal. Efter det var det utdelning av betyg och sedan ett tårfyllt farväl. De flesta tjöt och kramades, lärare som elever.

Efter det samlades alla studenter i hangaren och vi sprang ut i solen till den stora publiken. Efter sång och allmänt kaos skulle jag leta upp min kära familj, men det tog ett tag innan jag hittade dem i vimlet. Efter alla gratulationer, blommor, gosedjur etc. skulle vi åka flak, och gjorde detta en stund. Vi härjade så klart och förde ett himla liv.

Sedan plockade mamma upp mig och vi åkte hem till föräldrahemmet för studentskivan. Smörgåstårta serverades, tal hölls och presenter öppnades. Det var väldigt trevligt med trevliga personer.

Vid strax efter sex kände vi ungdomar att det var dags att röra sig mot hemtrakterna, och vi tog bilen in mot stan. Det blev lite förkrök och klädbyte hemma hos mig och så småningom Statt. Efter ett tag kom fler och fler trevliga människor dit, och mer och mer alkohol intogs. Vid ett, när krogen stängde var vi i full partystäming och snart åkte vi på efterfest. Den efterfesten blev rätt galen, och höll på till morgonen.

Nu sitter jag i min soffa med min kära kusin Cissi och käkar chips. Man är rätt sliten, men ändå glad och nöjd.
Gårdagen var helt underbar, och jag lovar att lägga upp bilder senare, men just nu orkar jag inte...
Nu ska jag ladda om inför första jobbdagen imorgon. Det hade varit skönt med en veckas vila, men jag behöver pengarna, så i morgon vid 06.30 stängs jag in i industridammet, och kommer vara där fram till semestern. Tur att man har Degeberga spelmansstämma och midsommarfirandet till att bryta av...


Blog you later! // Ida



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: