2010-07-30
 14:39:06

30/7 2010

dsc00476 (MMS)

OMG, det spökar på tåget! Jag lyckades fånga ett fult ett på bild;) nä men jag är som ni ser på väg till staden med halmen, och jag höll på att missa tåget. Varför är jag ens förvånad? Somnade vid 5 i morse, vaknade vid 12. Hade en och en halv timme på mig att äta frukost, klä på mig (vilket tar hur lång tid som helst när man är mig..), göra mig i ordning och packa. Det tog en timme och tre kvart. Jag hade då 20 minuter på mig att gå till stan, ta ut pengar och gå till tåget. Jag sprang. Kom på att jag inte skulle hinna till banken, sprang in på pressbyrån och slängde fram första bästa pryl på disken, vilket senare visade sig vara en daim, och fick på så sätt ut pengar. Sedan kopplade jag in hyperdriften och förflyttade mig likt Millennium Falcon till tåget med ca 1,5 x ljushastigheten. (Lovar att jag skulle klarat kesselrutten på ganska långt under 12 parsec! Vilket iofs inte makar sense, eftersom parsec är en enhet som mäter avstånd, inte tid. Aja.) Jag kom i alla fall på tåget hela fyra minuter före avgångstid. Och jag brände ju säkert några kalorier på vägen:) nu ska jag nog snart byta tåg, men vi hörs sen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: