2010-07-29
 20:15:16

29/7 2010

Hej!
Var som sagt hos grannen igår:)
Tjatade hela dagen om hur festsugen jag var, och även om det inte blev fest, så blev det ju socialt umgänge:)
Fast lite vin och öl gled ju ner, och kvällen avslutades med en lång politisk diskussion inför valet, och en mattelektion by Ida.
(Det är nämligen mycket farligt att tala om för mig att man inte förstår sig på ekvationsräkning, för jag fylls då av ett tvångsmässigt behov av att lära ut den exakta metoden. Sedan att jag var en aning salongsberusad, och räknade fel själv hela tiden väljer vi att bortse ifrån...)

Som alla säkert lagt märke till regnar det en del idag, och sådana dagar är ju perfekta för att ligga i soffan och inte göra någonting. Just detta har jag sysselsatt mig med den senaste studen.

Var i stallet tidigare och red på en tunna med dynamit. Lyckligtvis var det en tunna med dynamit som var lätt i handen, hyfsat lydig och med ett rejält schwung i steget. Det utvecklades till ett riktigt kul ridpass, trots att jag hade dressyrsadeln, och jag avslutade med att rida igenom LA:1 för att checka av. Travprogrammet - Super! Jan Brink hade inte kunnat gjort det bättre! Galopprogrammet - På sätt och vis också en väldigt högklassig uppvisning, om man ser det ur en rodeohästs perspektiv...

Buckin´ Bronco himself!



Var lite frusen när jag åkte hem, så jag hoppade direkt in i en varm dusch.
Nu ska jag snart släpa mig bort mot Willy´s och inhandla något gott till kvällen. Rösterna i mitt huvud beordrar mig att köpa tacos, så det blir nog det...
Sedan ska jag slappa framför en bra film hela kvällen.

I morgon far jag mot Halmstad en kortis. Jag ska gå på en förhoppningsvis fenomenal spelning med bandet "Chokladfabriken", träffa min kära mormor, och sno med mig lite av hennes westernprylar:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: