2010-07-24
 13:02:48

24/7 2010

Sitter och kollar på TV, några snubbar ska inreda en bunker.
Detta är ju ett ganska aktuellt ämne, med tanke på den oroliga värld vi lever i idag.
Men tänk om katastrofen verkligen skulle inträffa, och man skulle vara tvungen att leva 50 år i en bunker...
Då vill man ju så klart ha den inredd så snyggt som möjligt.
Själv tänker jag mig en miljö som andas yoga, meditation och lite SPA. Det är i alla fall de mest lugnande och avslappnande miljöer jag vet. En hyfsat avskalad miljö, men ändå ombonad. Doftljus och avslappningsmusik.
Harmoniska bilder på väggarna.
Och så klart böcker, massor av böcker, men de skulle man vara tvungen att förvara så att de inte syntes så mycket, för jag gillar inte bokhyllor fulla med böcker, i alla fall inte i hela rummet, det ser så plottrigt ut, och i ett så litet rum får man en trång och stökig känsla.
Hur skulle ni vilja inreda?

Vad skulle man göra då, om man bodde i en bunker i 50 år?
Jag skulle så klart läsa, och skriva en hel del. Många böcker skulle skapas under den tiden.
Jag skulle meditera och köra massor yoga, mest för den själsliga hälsans skull, och man skulle väl vara tvungen att träna med, så att kroppen inte förfaller.

Att bo ensam i en bunker i 50 år skulle vara en plåga, även om det säkert skulle gå. Att vara instängd med någon skulle å andra sidan också vara en plåga efter ett tag, men det är ändå att föredra.
Vem skulle ni vilja vara instängd med?
Jag skulle välja antingen en riktigt bra vän, en snygg och trevlig kille (i min bunker finns det alltid en plats ledig för Hayden Christensen! Misstolka inte detta!), eller en famgångsrik vetenskapsman, helst en kosmolog.
Man vill ju välja någon relativt ung, så att inte personen i fråga dör av ålderdom, då blir det ju rätt tråkigt.
Dock finns det inte så många framgångsrika kosmologer i min ålder, men man får väl ta något potentiellt geni.
Det känns som att detta kräver lite research, det är kanske bäst att jag tar tag i det...
Jag har ju faktiskt ett skyddsrum i källaren.


Anonym

fin blog Xd



PUBLICERAT: 2010-07-24, 16:28:05 | URL: http://stellmagic.blogg.se/
Nicole Sanzetth

Sv:

Ja, eller två ;P Kramis/N



PUBLICERAT: 2010-07-24, 16:37:57 | URL: http://sanzetth.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: