2010-08-31
 09:57:36

31/8 2010

dsc00520 (MMS)

Hej bloggen:) just nu sitter jag på campus och väntar på att dagens mattelektion ska börja:) Gårdagen innehöll även den en mattelektion som var väldigt basic, men det kan ju faktiskt vara bra att repetera lite:) Efter det var det lite nollning i parken, och sedan hade vi en intressant föreläsning om djurgrupper och definitionen på ett djur. Det var en mysig, bra föreläsare, som verkligen höjde det kanske mindre intressanta området. Över lag måste jag säga att jag verkligen trivs här på Norrköpings Universitet. Stämningen är trevlig, alla är snälla och man känner sig väldigt välkommen. Nivån på lärarna är också markant högre än på gymnasiet. Jag läser ämnen som jag tycker är roliga, och det känns väldigt rätt. Dessutom bör man nämna de härliga omgivningarna. På campus råder en stämning av gammal industri. Trånga gränder och höga tegelbyggnader trängs runt en dånande fors. De yttre omgivningarna passar mycket bra ihop med inredningen som även den väcker associationer till svunna tiders industri. Jag börjar bli lite kär tror jag, och jag har faktiskt bestämt mig för att även om jag skulle bli erbjuden en plats i Linköping, så skulle jag tacka nej, och välja att stanna här. Det är värt den extra halvtimmen på tåg. I eftermiddag kanske ni får lite bilder:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: