2010-08-07
 22:47:02

7/8 2010

Tja!
Sitter här med färg i hela håret, svartbrunt ska det bli:)
Jag har alltid trivts bäst i väldigt mörkt hår, har haft svart hår ett antal gånger. Men väljer man istället svartbrunt får man lite mer liv i håret.
Färgen jag använder den här gången är Swartzkopf Country (haha) Colors, och det är en steg 2 färgning, vilket innebär att det i själva verket är en toning som enligt utsago ska hålla i cirka åtta veckor. Vad man ska ha i åtanke är att när man har hår som mitt, vilket är fint och aningen slitet, kommer färgen sitta i längre. Dock är det sommar, och håret kommer bli solblekt, vilket innebär att just den här tiden på året kommer det nog inte bli så mycket längre.
Jag har använt Country Colors sedan jag var 12-13, och aldrig varit missnöjd.

Idag har jag varit ganska trött. Hoppade upp vid elva, åt frukost och sprang ner på stan med Sanna för att handla de sista grejerna inför Furuvik (typ myggmedel och sånt). Efter ett tag mötte vi upp Walle och det slutade med en lunch på skafferiet.
Sen gick vi hem, jag till min lilla lägenhet, där jag somnade i soffan. Det var välbehövligt, för jag var verkligen hemskt trött. Där drömde jag härliga drömmar om klätterväggar, och mina erövringar på dessa, sen vaknade jag tyvärr och såg ännu mer fram emot i höst, då jag verkligen ska ta tag i klättringen igen.
Pysslade lite med förberedelser, åt middag, pysslade lite till, och nu sitter jag alltså här.

Ikväll ska jag sova tidigt (innan 02.00 ;) haha), för imorgon ska jag upp och åka iväg till föräldrahemmet för kaffe, massor prat och isättning av extensions.
Sedan ska jag packa ner det sista, lägga fram kläder och plocka undan lite så att lägenheten är städad när jag kommer hem:)
Sen ska jag bara sova några timmar och sen bär det av norrut för en vecka av fest, sol, bad, grill och countrymusik!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: