2010-08-06
 00:04:02

5/8 2010

Hej! Ojsan vad många besökare jag fick idag:)
Välkomna in!

Måste tacka för gratulationerna, och för att svara lite, jag ska läsa Tekniskt basår. Den utbildningen jag kommit in på ger även platsgaranti till valfri civilingenjörsutbildning, högskoleingenjörsutbildning eller naturvetenskaplig kandidatutbildning på LiU nästa år, och som jag känner idag vill jag gärna bli civilingenjör inom fysik, matte eller kemi, eller läsa till en masterexamen i astronomi och därefter doktorera.
MEN! Detta basår är inte bara till för att jag ska få behörigheten, utan inte minst för att testa om detta med naturvetenskap verkligen är ett tillräckligt stort intresse för att klara av en femårig utbildning, minst fyra år som doktorand och återstående delen av livet som yrkesutövare inom detta.
Om jag känner att det är mer en hobby än ett kall, så kommer jag utan dåligt samvete välja en annan väg.

Och jag kommer inte flytta till Norrköping med en gång, utan jag börjar med att pendla. Om jag sedan känner att jag vill flytta dit så kan jag ju börja spana lite smått då. Men eftersom att det är så pass smidigt för mig att pendla så har jag inte bråttom.
Dock låter vattentornet väldigt trevligt!

Grillkvällen var mycket mysig, med massor prat och skratt. Bilder kommer imorgon!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: