2010-08-02
 21:02:36

2/8 2010

Hej!
Nu har jag återigen hamnat i min lilla soffa.
Idag tänkte jag springa ut på lite picknik, men tji fick jag, för regnet öste ner.
Istället blev det en fika med Emelie och Ica.
Efter det gick vi en sväng på stan, och sen drog jag hem till Sanna.
Det är många problem som ska lösas inför nästa vecka, och dessa problem diskuterades ett tag.
Det blev en aning kaotiskt, men det ser ändå ut att lösa sig.
Efter några timmar drog jag hem, efter en tur till Willys, för införskaffning av lite gott till kvällen.

I kväll ska jag nämligen ha... *trumvirvel*


Nördkväll!
Ska äntligen få se en superspännande dokumentär som jag längtat efter sedan förra veckan!
Så här skriver www.tv.nu:

Hubbles universum

Vetenskapsprogram. Rymdteleskopet Hubble har betytt mycket för forskningen. Här får vi veta mer om stjärnors födelse och död, universums mystiska expansion och den nyupptäckta mörka materien som tycks styra hela universum.

Wah, precis mitt intresseområde!

Efter detta kommer jag vara i härlig nördstämning och säkert läsa böcker och sitta på nördiga diskussionsforum hela natten. Kanske händer det att jag slår på "Apollo 13" också:)

Jag har också vissa funderingar på att skriva ihop en liten text till er om två andra av mina absoluta favoritböcker, nämligen de episka science fiction klassikerna 2001 och 2010.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: